مقالات

50 شرکت برتر نوآور در سال 2023

نوآوری هرگز مهمتر از این نبوده است و نوآوران برجسته دلیل آن را نشان می دهند. 50 شرکت برتر نوآور در سال 2023 نسبت به شاخص جهانی MSCI در بازده سهامداران 3.3 درصد در سال عملکرد بهتری دارند.

چگونه رهبران مزایای نوآوری را نشان می دهند

در گزارش نوآورترین شرکت‌های امسال BCG (Boston Consulting Group)، ما بررسی می‌کنیم که رهبران آماده نوآوری ( آنهایی که آماده توسعه محصول، فرآیند و نوآوری‌های مدل کسب‌ و کار هستند که می‌توانند تأثیر پایداری داشته باشند ) چه کاری انجام می‌دهند تا به جلو بروند. ما همچنین اهمیت نوآوری را از نظر اینکه چگونه به رهبران کمک می کند تا انعطاف پذیری خود را در برابر عدم اطمینان اقتصادی ایجاد کنند، مورد بحث قرار می دهیم.

فرمول نوآوری از شرکت های پیشرو

رهبران به طور مداوم در حال ارائه محصولات جدید، ورود به بازارهای جدید و ایجاد جریان های درآمدی جدید هستند، در حالی که عقب مانده ها تلاش می کنند تا فراتر از پیشرفت های افزایشی پیشرفت کنند.

یک رکود خطرات نوآوری را افزایش می دهد

دوره و زمانه عوض شده. در طول رکود سال 2009، تنها 58 درصد از شرکت ها برای افزایش هزینه ها برنامه ریزی کردند و تقریباً 15 درصد انتظار داشتند سرمایه گذاری در نوآوری را کاهش دهند. امروزه، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها شروع به تشخیص مزایای نوآوری کرده‌اند، به طوری که 79 درصد آن را در بین سه اولویت اصلی خود قرار می‌دهند (15 امتیاز بیشتر از سال 2009) و 66 درصد برای افزایش هزینه‌ها (42 درصد بیش از 10 درصد) برنامه‌ریزی می‌کنند.

چگونه کاربران اولیه پتانسیل های هوش مصنوعی را رمزگشایی می کنند

سوال این نیست که آیا هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر بگذارد، بلکه این است که آیا شرکت‌ها از هوش مصنوعی به درستی و برای موارد استفاده با پتانسیل ایجاد ارزش واقعی تجاری استفاده می‌کنند.

ایجاد انعطاف‌پذیری و مزیت از طریق نوآوری

بار دیگر، نوآورترین شرکت‌ها را می‌بینیم که بازده سهامداران بیشتری تولید می‌کنند و از طریق نوآوری انعطاف‌پذیری و مزیت ایجاد می‌کنند. نظرسنجی جهانی BCG در سال 2023 نشان دهنده مزایای نوآوری، و اینکه چگونه رهبران با استفاده از ابزارهایی که اهمیت آنها به سرعت در حال افزایش است، مانند M&A (ادغام و تملک)، برنامه‌ریزی پورتفولیو و هوش مصنوعی پیشی می‌گیرند.

نظرسنجی سال 2023 نشان داد که اهمیت نوآوری تقریباً بی سابقه بوده است: 79٪ از شرکت ها نوآوری را در بین سه اولویت اصلی خود قرار داده اند، بیش از 75٪ در سال 2022، و بیش از 40٪ انتظار دارند که در سال جاری به طور قابل توجهی هزینه ها را افزایش دهند، جهشی 16 درصد نسبت به آخرین رکود اقتصادی در سال 2009.

اما گروهی از شرکت‌های نوظهور نیز وجود دارند که بسیار فراتر می‌روند و نوآوری را در راهبردهای رشد آتی خود در اولویت قرار می‌دهند. در حالی که همه شرکت ها به طور متوسط انتظار دارند پول بیشتری را به نوآوری های افزایشی نزدیک به هسته اصلی اختصاص دهند، این گروه کوچک از شرکت های آماده نوآوری به طور کامل یک سوم هزینه ها را به توسعه نوآوری های پیشرفت اختصاص می دهند.

این شرکت‌ها از طیف گسترده‌ای از ابزارهای استراتژیک برای تقویت پلتفرم‌ها و شیوه‌های نوآوری خود استفاده میکنند و در استفاده از M&A، هدف قرار دادن فن‌آوری‌ها یا فرآیندهای نوآورانه، یا جذب رهبران و کارکنان با توانایی اثبات شده برای نوآوری، بسیار تهاجمی‌تر هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد اکوسیستم ها را هماهنگ می کنند یا در آن شرکت می کنند و با شرکای خارجی – و حتی رقبا – در نوآوری درگیر می شوند.

آنها نوآوری دیجیتال را با تعصب آشکار به سمت محصولات دیجیتال جدید، تیم سازی چابک و بهبود بینش مشتری و بازاریابی هدایت می کنند. آنها از قدرت نوآوری در هوش مصنوعی استفاده می کنند و به طور منظم عملکرد واحدهای نوآوری را بررسی می کنند و منابع را به سمت مراکز موفقیت سوق می دهند. آن‌ها می‌دانند که حاکمیت و مدیریت کارآمد پورتفولیو، به‌ویژه با توجه به شفافیت داده‌ها، کلید تأثیرگذاری است.

لیست شرکت های نوآور در سال 2023