اخبار

MSG Sphere ، یک شگفتی معماری پیشگامانه

این مکان سرگرمی آینده‌نگرانه در لاس وگاس بزرگترین سازه کروی شکل جهان است

درست زمانی که فکر می کنید همه چیز را در لاس وگاس دیده اید ، لاس وگاس چیزهای بیشتری برای دیدن ایجاد می کند ! لاس وگاس اخیراً از خلقت باشکوه خود ، MSG Sphere ، یک شگفتی معماری پیشگامانه ، رونمایی کرده است . این پروژه حیرت ‌انگیز دارای قیمت حیرت‌انگیز 2.3 میلیارد دلاری است و به ‌عنوان بزرگ‌ ترین کره جهان مورد استقبال قرار گرفته است . انتظار می رود که MSG Sphere در لاس وگاس به یکی از پیشرفته ترین و منحصر به فرد ترین مکان های تفریحی در جهان باشد و تجربه ای متفاوت نسبت به دیگر مکان های لاس وگاس ارائه دهد.

MSG Sphere یک مکان تفریحی کروی شکل با ارتفاع 360 فوت و 18000 صندلی است

در حال حاضر در نزدیکی نوار لاس وگاس است و انتظار می ‌رود یکی از پیشرفته ‌ترین مکان‌ ها از نظر فناوری در جهان باشد . ایجاد MSG Sphere شامل ترکیبی خارق ‌العاده از فرمول ‌های ریاضی قدیمی قرن‌ های گذشته و مهندسی و فناوری پیشرفته قرن بیست و دوم بود . ده ها قانون معماری برای تحقق بخشیدن به این دیدگاه به کار گرفته شد که در نتیجه ترکیبی هماهنگ از سنت و نوآوری به وجود آمد.

ساخت MSG Sphere در سال 2018 آغاز شد و در سال 2023 تکمیل شد . پس از افتتاح ، بزرگ ترین سازه کروی در جهان خواهد بود که از O2 Arena در لندن و مرسدس بنز در برلین پیشی خواهد گرفت . انتظار می رود که MSG Sphere یک جاذبه مهم در لاس وگاس باشد و پیش بینی می شود میزبان برخی از بزرگ ترین رویداد ها در صنعت سرگرمی باشد .

طبق گزارش ها، بزرگترین صفحه نمایش در جهان برای اولین بار سه شنبه شب برای جشن چهارم ژوئیه 2023 کاملاً روشن شد . مسیر تحقق MSG Sphere بدون دست ‌انداز نبوده است ، اما سازنده آن معتقد است مکان جدید یک تغییر بزرگ در سرگرمی ‌های زنده را نشان می‌ دهد و اگر قرار است این اتفاق در جایی بیفتد ، باید در لاس ‌وگاس اتفاق بیفتد . کلافی می‌گوید: « همان ‌طور که من آن را برای دوستان و خانواده ‌ام توصیف می‌کنم ، این مکان سرگرمی آینده است ».

MSG Sphere تجربه ‌ای کاملاً فراگیر با صدا ، نور و جلوه‌ های بصری پیشرفته را ارائه می‌ کند . همچنین این قابلیت را دارد که به پیکربندی‌ های مختلف تبدیل شود و امکان برگزاری طیف وسیعی از رویداد ها ، از کنسرت‌ ها تا رویداد های شرکتی را در آنجا فراهم کند . این کره در یک صفحه نمایش بزرگ LED پوشانده شده است که قادر به نمایش تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا خواهد بود .

منظره MSG Sphere فراتر از فضای داخلی الهام ‌بخش آن است . حتی از نمای بیرونی ، تماشاگران با یک نمایش بصری فریبنده برخورد می کنند . پیش بینی‌ های ویدیویی که سطح بیرونی کره را زیبا می‌کند ، رهگذران را مسحور می‌ کند و به تماشایی و جذابیت کلی این شگفتی معماری خارق‌ العاده می ‌افزاید .

برای توصیف این سازه شگفت انگیز گفته می شود : ” در افق لاس وگاس مانند یک سفینه فضایی عظیم ، سیاه و اسرارآمیز چمباتمه می زند . تا زمانی که شب فرا می رسد ، زمانی که مانند زمین از فضا می درخشد .”

نمای بیرونی Sphere هر روز و شب با انیمیشن ‌ها و تصاویر دیگر، که گاهی به فصل مرتبط است، روشن می‌شود . به عنوان مثال ، می تواند در هالووین به یک کدو تنبل غول پیکر و در کریسمس به یک کره برفی تبدیل شود .

ریچ کلافی ، می‌گوید: «بسیار خیره‌ کننده است که به بالا نگاه کنید و ببینید چه چیزی در مقابل شماست . من تقریباً 40 سال است که در تجارت سرگرمی فعال هستم و هرگز چنین چیزی ندیده ام و اغراق نمی کنم . خارج از چهارچوب است. »

کلافی همچنین می گوید: «صفحه نمایش از سطح زمین (سطح) به ارتفاع 250 فوتی همه جا را پوشش می دهد…» وقتی در آن کاسه می نشینید، شما را کاملاً غوطه ور نگه می دارد. من قبلاً IMAX را در شهر نیویورک دوست داشتم، اما حالا نظرم کاملا تغییر میکند.”

MSG Sphere درست در نزدیکی نوار لاس وگاس ، درست در شرق ونیزی و پالازو قرار دارد . برخی از مردم در توییتر شوخی می کنند که تصاویر عظیم و چرخشی آن باعث تصادفات رانندگی در خیابان های اطراف می شود .

ویژگی ها :

  • – این کره دارای قطر کلی 500 فوت می باشد که آن را به یکی از بزرگ ترین سازه های مستقل در جهان تبدیل می کند.
  • فضای داخلی کره دارای یک صحنه عظیم و منطقه نشیمن ، و همچنین چندین سطح از سوئیت ها و سالن های VIP است.
  • محل برگزاری به گونه ای طراحی شده است که تجربه ای همه جانبه را برای میهمانان فراهم کند، با فناوری که می تواند محیط ها و فضا های متفاوتی را بسته به رویداد و اجرا کنندگان ایجاد کند.
  • این کره تقریباً 18000 نفر را در خود جای می دهد.
  • در یک بلوک طولانی در شرق نوار افسانه ای لاس وگاس قرار دارد و توسط یک پیاده رو به مجتمع تفریحی ونیزی متصل می شود.

سازندگان Sphere قول صدای سطح بعدی را داده اند . کلافی می ‌گوید که بیش از 160000 بلندگو که در اطراف کاسه پخش شده ‌اند که صدای بکر یکسانی را به هر صندلی منتقل می‌ کنند ، چه کسی که در ردیف بالا باشد یا پایین روی زمین .

این مکان همچنین مجهز به صندلی‌ های لمسی است که می ‌توانند با هر چیزی که روی صفحه اتفاق می‌ افتد ارتعاش کنند . مثلاً زلزله و ماشین‌ های 4 بعدی که می ‌توانند اثرات باد ، دما و حتی رایحه ایجاد کنند .

برخی از حقایق جالب در مورد MSG Sphere:

  • انتظار می رود این مکان برای MSG Resorts و شهر لاس وگاس درآمد قابل توجهی ایجاد کند و برآورد ها نشان می دهد که می تواند سالانه 730 میلیون دلار تأثیر اقتصادی داشته باشد و هزاران شغل ایجاد کند.
  • این کره 366 فوت ارتفاع و 516 فوت عرض در عریض ترین نقطه خود خواهد داشت.
  • چهارمین جرثقیل بزرگ جهان، DEMAG CC-8800، برای ساخت Sphere استفاده شد. مونتاژ این جرثقیل 18 روز طول کشید .
  • دارای بالاترین وضوح صفحه نمایش در جهان با رزولوشن 19000 در 13500 پیکسل خواهد بود . این 100 برابر واضح تر از بهترین تلویزیون های HD امروزی است .
  • صفحه نمایش فضایی بزرگ تر از سه زمین فوتبال را پوشش می دهد .
  • این مکان از یک سیستم صوتی با استفاده از فناوری ” beamforming ” با 157000 بلندگوی فوق جهت استفاده خواهد کرد .
  • همچنین دارای سیستم لمسی مادون صوت است که به مخاطبان امکان می دهد صدا را احساس کنند .
  • کره به تنهایی 13000 تن وزن و 220000 فوت مربع مساحت دارد .
  • در ساخت کره از شش میلیون پوند فولاد استفاده شده است .
  • در فضای داخلی وسیع خود ، MSG Sphere ظرفیت قابل توجه 17500 صندلی را در خود جای می دهد که می تواند 20000 تماشاگر ایستاده اضافی را در خود جای دهد . این تضمین می ‌کند که تعداد بی‌ سابقه‌ ای از شرکت ‌کنندگان می ‌توانند در رویداد های جذابی که در دیوارهای بزرگ آن میزبانی می‌شوند ، شرکت کنند .
  • یک پل عابر پیاده 1000 فوتی ، کره را به نمایشگاه سندز ( که از 1 سپتامبر 2021 نمایشگاه ونیزی نامیده می شود ) متصل می کند .

مقایسه MSG Sphere با سایر مکان های محبوب در لاس وگاس:

  • طراحی :

شکل کروی MGM Sphere و نمای بیرونی LED آن را به یک نقطه عطف متمایز در افق لاس وگاس تبدیل می کند . این برخلاف مکان‌ های دیگر لاس ‌و گاس مانند T-Mobile Arena یا MGM Grand Garden Arena است که طرح ‌های مستطیلی سنتی ‌تری دارند.

  • فناوری :

MSG Spher با سیستم ‌های صوتی ، بصری و نورپردازی پیشرفته برای ارائه تجربه ‌ای فراگیر و چند حسی برای میهمانان طراحی شده است . این مکان با مکان های دیگر در لاس وگاس که ممکن است سطح یکسانی از فناوری یا ویژگی های همه جانبه نداشته باشند متفاوت است.

  • رویدادها :

انتظار می رود MSG Sphere میزبان رویداد های متنوعی از جمله کنسرت ، رویداد های شرکتی و رویداد های ورزشی باشد . این مکان مشابه سایر مکان‌ها در لاس وگاس است ، اما طراحی و ویژگی ‌های منحصربه ‌فرد MGM Sphere ممکن است انواع مختلفی از رویداد ها و اجراکنندگان را جذب کند.