40 مورد از نوآوری های غذایی که باید درباره آن ها بدانید
مقالات

40 مورد از نوآوری های غذایی که باید درباره آن ها بدانید

در این مطلب از تایسز تک قصد داریم فهرستی از نوآوری‌ های غذایی ، شامل نمونه ‌هایی از محصولات، فرآیندها، خدمات و فناوری ‌های هوشمندانه ، که نحوه غذا خوردن ما را شکل می‌ دهد را بررسی می کنیم .

نوآوری در مواد غذایی چیست و چرا اهمیت دارد ؟

نوآوری غذایی ، توسعه و کالایی سازی محصولات ، فرآیند ها و خدمات جدید غذایی است . این روند ها در حال حاضر ، به سرعت در حال وقوع هستند . شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی به دنبال راه هایی برای ارائه محصولات سالم و مغذی هستند که نه تنها جذاب ، در دسترس ، هیجان انگیز و منحصر به فرد ، بلکه پایدار نیز باشند .

ما فهرستی از برخی از بهترین نوآوری‌ های غذایی که اخیراً ظهور کرده‌اند ، گردآوری کرده‌ایم . در آن ، متوجه پیشرفت‌ هایی در بسته‌ بندی و فرآوری مواد غذایی خواهید شد ، به همراه مجموعه ‌ای از مواد هیجان ‌انگیز که در مکان‌ های غیر منتظره ظاهر می ‌شوند . شخصی سازی یک روند بزرگ است ، زیرا شرکت های نوشیدنی و رژیم غذایی افراد را قادر می سازند تا محصولات خود را سفارشی کنند .
رستوران‌ ها و فست‌ فود ها راه‌ های جدیدی را ارائه می‌کنند تا مشتریان را به صرف غذا در آن ترغیب کنند . و تعدادی از برند ها برای پاسخگویی به نیاز های منحصر به فرد هزاران نفر ، پیشنهاداتی را ارائه می دهند .

چرا باید به این نوآوری ها اهمیت بدهیم ؟

جدا از این واقعیت که برای زندگی به غذا نیاز دارید ، این لیست از نوآوری های غذایی شامل ایده های زیادی است که می توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید ، صرف نظر از اینکه در کدام صنعت هستید .

مدل نوآوری سود

  • سوولا Souvla

رستوران های سلف سرویس ، مانند رستوران یونانی مدرن Souvla در سانفرانسیسکو ، غذاهای سرآشپز را با قیمت ‌های پایین ‌تر ارائه می‌دهند . چگونه؟ با حذف چند مرحله از زنجیره . به عنوان مثال ، مشتریان در Souvla به جای اینکه از طریق گارسون غذا را سفارش دهند ، خودشان در پیشخوان سفارش می دهند.
یا غذای خود را می گیرند و می روند ، در این حالت به کارمندان کمتری نیاز دارد . با قضاوت بر اساس محبوبیت Souvla ، به نظر می رسد بسیاری از غذاخوری ها با خوشحالی از ارائه خدمات کامل صرف نظر می کنند و به نفع یک صورتحساب ارزان تر عمل می کنند

  • بدون برند Brandless

مصرف کنندگان در ایالات متحده بیش از 600 میلیارد دلار در سال 2018 صرف خرید مواد غذایی کردند و با توجه به چرخش بازار به سمت غذا های سالم تر و با کیفیت تر ، نتیجه می گیریم فروشگاه ها برای خرید های هفتگی ارزان نیستند . فروشگاه تجارت الکترونیک Brandless راهی برای دور زدن آن پیدا کرده است. Brandless از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای کشف آنچه مشتریان می خرند استفاده می کند.

این شرکت برای توسعه محصولات خود ، که اغلب سالم و سازگار با محیط زیست هستند از طریق وب سایت خود اقدام می کند . برندلس با صرفه جویی در هزینه های بازاریابی ، تبلیغات ، توزیع و بسته بندی ، قیمت ها را پایین نگه می دارد

  • دکتر برو

شرکت مستقر در پورتلند Brew Dr مدل کسب و کار دایره ای و بدون ضایعات دارد . Brew Dr چای کومبوچا می فروشد. از این چای برای تهیه دمنوش دکتر کامبوچا استفاده می شود. آن ها فعالانه برای کاهش زباله ها و انتشار گاز های گلخانه ای از تاسیسات تا وسایل نقلیه خود تلاش می کنند .

نوآوری در شبکه

  • RePizza

رستوران‌ های یک منطقه غذا خوری محبوب در شانگ های چین ، برای کاهش ضایعات مواد غذایی و فروش مواد مصرف ‌نشده خود به یکدیگر پیوستند . آن ها باقی مانده غذا را با هم ترکیب می کردند و از آن برای تهیه پیتزا استفاده می کردند که RePizzas نامیده می شد . پیتزا ها در بیش از 200 طعم عرضه می شوند و هر شب گزینه های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد . گزینه «خودت بساز» نیز ارائه می‌کنند که مشتریان می‌ توانند تاپینگ ‌های خود را انتخاب کنند .

آن ها انواع گوشت ، سبزیجات و پنیر و همچنین سس های مختلفی دارند. Repizza همچنین به تعهد آن ها به پایداری اشاره می کند. آن ها از بسته بندی های سازگار با محیط زیست استفاده می کنند و با اهدای غذای اضافی به خیریه های محلی تلاش می کنند ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند .

  • تونی شکلات

شعار شرکت هلندی شیرینی‌ سازی Tony’s Chocolonely این است : « دیوانه و عاشق شکلات ، و جدی در مورد مردم » . شرکت سازنده شکلات تونی با سرمایه‌ گذاری بر این هدف و مسئولیت اجتماعی برند، شکلات را با استفاده از شیوه ‌های تجارت منصفانه تولید و به فروش می ‌رساند ، در حالی که با خرید دانه ‌های کاکائو مستقیماً و بدون واسطه از کشاورزان ( و خرید از آن ها با قیمت منصفانه) در غنا و ساحل عاج از طریق مشارکت با شرکت ‌های بازرگانی ، علیه برده ‌داری ، کار کودکان و استثمار موضع می‌گیرد .

  • ادوینز

رستوران EDWINS در کلیولند برای نیرو های رستوران خود از بزرگسالان و زنان و مردان با سابقه ی زندان استخدام می کند. این رستوران از طریق مؤسسه رهبری خود ، به کارکنان خود مهمان نوازی و آشپزی آموزش می دهد ، و آنها را قادر می سازد غذاهای فرانسوی کلاسیک و با کیفیت بالا در امریکا ارائه دهند . آنها بطور همزمان هم مدرسه و هم رستوران هستند . این زنجیره با دادن فرصتی به اعضای تیم خود برای ایستادن روی پای خودشان و با ایجاد و یادگیری یک حرفه ، به جامعه سود می رساند.

  • پلتفرم فیدر

پلتفرم Feedr که در لندن مستقر است ، شرکت های بزرگ را که به دنبال تهیه غذا مناسب برای کارکنان خود هستند را به فروشندگان مواد غذایی محلی متصل می کند . این جذاب است ، زیرا شرکت ‌ها به سرعت به مزایای تغذیه سالم کارکنان پی می‌برند و در نتیجه به طور کامل یا بخشی از یارانه غذا را پرداخت می‌کنند.

Feedr می تواند وعده های غذایی سالم را با کمتر از 5 پوند در روز ارائه دهد و شرکت هایی مانند Etsy، Airbnb، DHL و PwC Feedr به جای عرضه غذا از طریق غذا خوری ها این روش را انتخاب کردند. همچنین با کمک به بنیاد غیرانتفاعی آن ها ، برای هر وعده غذایی که سفارش می دهید ، Feedr یک وعده دیگر را به کودک نیازمند اهدا می کند .

نوآوری در ساختار

  • Farther Farms

Farther Farms مستقر در روچستر ، نیویورک ، فناوری جدیدی ایجاد کرد که از دی اکسید کربن فوق بحرانی برای پاستوریزه طبیعی مواد غذایی استفاده می کند و نیاز به انجماد ، یخچال و نگهدارنده های مصنوعی را از بین می برد. این رویکرد عمر مفید محصولات تازه برش خورده را افزایش می دهد و انرژی مورد استفاده در پردازش و توزیع را تا 70 درصد کاهش می دهد که ممکن است پیامد های لجستیکی و زنجیره تامین گسترده ای داشته باشد ، البته ناگفته نماند که می تواند منجر به محصولات غذایی برتر شود .

به گفته دکتر سید رضوی ، استاد مهندسی فرآیند های غذایی در دانشگاه کرنل ، “چنین پیشرفتی می تواند سهم عمده ای در حل مشکلات سیستم غذایی در سراسر جهان داشته باشد .” در Farther Farms ، روش بهتری برای پردازش غذا ها با استفاده از دی اکسید کربن به جای تکنیک های سنتی مانند بخار یا آب داغ تجاری شده است . این امکان را به ما می دهد محصولاتی با ویژگی های جدید ایجاد کنیم که هرگز نیازی به فریز کردن ندارند .

غذا های باکیفیت و پایدار ، وابستگی به زیرساخت‌ های سردخانه ای را کاهش می‌ دهند ، دسترسی به غذا را گسترش می‌ دهند و پایداری زنجیره تامین دراز مدت را بهبود می‌بخشند .

  • اکیم Ekim

آیا آماده هستید که پیتزا های خود را توسط سرآشپز های رباتیک آماده کنید ؟ استارت آپ فرانسوی Ekim امیدوار است این کار را انجام دهد . این شرکت در حال ساخت کیوسک های خودکار 24 ساعته است که پیتزای تازه ارائه می کند ، هر کدام از این کیوسک ها مجهز به یک ربات پیتزاساز به نام PAZZI هستند که می تواند یک پیتزا را در 30 ثانیه آماده کند . Pazzi مجهز به سه بازوی رباتی است که برای عموم قابل مشاهده است، دو بازوی UR10 و یک UR5 که همگی به صورت پشت سر هم کار می کنند.

خمیر را برش داده و پهن می کنند ، مواد انتخاب شده را روی پیتزا قرار می دهند ، پیتزاها را می پزند ، برش می زنند و بسته بندی می کنند . ایکیم یک ایده جالب برای ایستگاه‌های حمل‌ونقل و مکان‌هایی است که مردم باید در هر ساعت در حال حرکت غذا بخورند ، Ekim همچنین به دنبال سرو سالاد ، نوشیدنی و دسر است.  Pazzi قادر است تا 10 پیتزا را به طور همزمان و نزدیک به پنج میلیون ترکیب دستور پخت ، 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته تهیه کند.

EKIM می‌گوید قصد دارد از این پروژه برای ارائه « راه‌حل پذیرایی بهینه و با کیفیت » در مناطق پرترافیک مانند ایستگاه‌ های راه‌آهن، فرودگاه‌ ها و مراکز خرید و کمک به کاهش مصرف غذا های ناسالم استفاده کند.

Pazzi با مفهوم « غذای خوب فناوری » است ، پیتزای باکیفیت را بر اساس مواد سالم و طبیعی ارائه می‌کند

  • پیتزا هات

پیتزا هات در حال ساخت یک ماشین تحویل پیتزا و یک سرآشپز رباتیک است . هدف این شرکت کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تهیه و پخت پیتزا توسط وسیله نقلیه انسانی در مسیر رسیدن به درب منزل شما است . این نوآوری در کنار به حداقل رساندن زمان انتظار ، پتانسیل کاهش احتمال سرد شدن پیتزا را نیز دارد .

  • Taster

سفارش و تحویل آنلاین غذا از رستوران های دیجیتال در سال های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و این رونق همچنان ادامه خواهد داشت . برندهای دیجیتال مواد غذایی مرز بعدی بازار تحویل آنلاین غذا هستند که انتظار می رود تا سال 2030 به ارزش 365 میلیارد دلار برسد .

این شرکت زنجیره‌ ای از رستوران ‌های تنها با سفارش آنلاین دارد که می‌توانند غذا را در پنج دقیقه آماده کنند و به طور متوسط تنها در 20 دقیقه آن را از طریق Deliveroo درب منزل تحویل بگیرند .

Taster در سال 2017 در پاریس شروع به کار کرد و با رشد قابل توجه ماه به ماه، اکنون در چندین شهر بزرگ از جمله لندن، مادرید و بروکسل گسترش یافته است. چشم انداز Taster تبدیل شدن به بزرگترین گروه رستوران دیجیتال در جهان است. این یک استارت آپ است که به سرعت در حال رشد است و توسط شرکت های بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر پشتیبانی می شود.

  • گاستروگرافی AI

هوش مصنوعی و پلتفرم یادگیری ماشینی Gastrograph AI داده‌ ها را در مورد مواد اولیه غذایی که ما می‌ خریم جمع ‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌ کند. این شرکت از این برای کمک به تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی استفاده می ‌کند تا پیش ‌بینی کنند که مشتریان در جمعیت هدف خود برای چه محصولاتی پول پرداخت خواهند کرد. تولیدکنندگان می ‌توانند طعم‌ ها، رایحه‌ ها و بافت ‌هایی را که مصرف‌کنندگان ترجیح می‌ دهند ببینند و محصولات را توسعه دهند، برند سازی را بهینه کنند و کمپین ‌های بازاریابی شناختی تولید کنند.

نوآوری عملکرد محصول

  • گارلیدوکس

سیر را دوست دارید اما از بوی سیر متنفرید؟ Garlidoux ادعا می کند که راهی برای دور زدن آن پیدا کرده است. این شرکت برنده جایزه نوآوری غذا ، این نقطه ضعف طعم بد نام را حذف کرده و یک خمیر سیر طبیعی تولید کرده است که فواید سلامتی و طعم عالی سیر را بدون رایحه تند و زننده برای شما به ارمغان می آورد. اولین بار در دنیای سیر، Garlidoux این امکان را برای همه فراهم می کند تا بدون نگرانی از بوی بد دهان یا سوء هاضمه، از سیر لذت ببرند.

  • Stixfresh

استارت‌آپ Stixfresh برچسبی تولید کرده است که گفته می‌شود میوه ‌ها را 50 درصد بیشتر تازه می‌کند. این برچسب با ایجاد یک لایه محافظ در اطراف میوه کار می کند. پوشش آن از موم زنبور عسل و مواد تشکیل دهنده ای ساخته شده است که دارای وضعیت GRAS (به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود) است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده صادر شده است.

هدف StixFresh دقیقاً این است: کاهش ضایعات مواد غذایی با محافظت از میوه ها در برابر عوامل بیماری زا. ما فرمولی ایجاد کرده ‌ایم که با مبارزه با عفونت‌ های قارچی، ماندگاری محصول را چندین هفته افزایش می ‌دهد. اکثر میوه ها قبلاً برچسبی روی خود دارند که در مرحله بسته بندی اعمال می شود. با افزودن محلول ما به سطح آن برچسب ‌ها، بسته‌کننده‌ ها عملاً هیچ تغییری در روند کلی نخواهند دید، محلول StixFresh می‌ تواند به ‌طور یکپارچه در زنجیره تامین قرار بگیرد.

  • نوشیدنی Drinkfinity

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به شخصی سازی علاقه مند هستند و PepsiCo به این موضوع توجه کرد. این شرکت با هدف ارائه “انتخاب و انعطاف پذیری بیشتر به مصرف کنندگان” برنامه Drinkfinity خود را راه اندازی کرد که به مشتریان امکان می دهد نوشیدنی های خود را با مخلوط کردن غلاف های طعم های مختلف با آب تنظیم کنند.

غلاف ها حاوی مواد خشک یا مایع هستند و ادعا می کنند که مزایای مختلفی دارند. نوشیدنی نوآورانه و شخصی ‌سازی‌ شده جدیدی برای مصرف ‌کنندگانی که به سلامت فکر می‌کنند، که هدف آن ارائه جایگزینی همه‌کاره و سالم برای نوشیدنی‌های گازدار است .

شرکت PepsiCo’s Drinkfinity با امید به “بازنگری” در مورد نحوه مصرف نوشیدنی‌ها، انتخابی از نوشیدنی‌های کم کالری و با آماده ‌سازی آسان حاوی ترکیبی از مواد خشک و مایع مانند سبوس جو دوسر، اسپیرولینا، عصاره علف لیمو، زنجبیل، ویتامین ‌ها و آب میوه‌ ها را ارائه می ‌دهد.

  • حسگر آلرژی

تعداد افراد مبتلا به آلرژی غذایی در حال افزایش است ، بنابراین بدون شک محصولاتی مانند حسگر قابل حمل آلرژی غذایی مفید خواهند بود. این شرکت یک نوار تست یکبار مصرف ایجاد کرده است که به شما امکان این آزمایش را می دهد ، آیا غذایی که می خواهید بخورید دارای آلرژی بالقوه است یا خیر.

سازنده این تست بیان می کند : من این کار را انجام می دهم زیرا مصرف هر یک از این غذا ها می تواند من را مستقیماً به اورژانس بفرستد.از تجربیاتم در زندگی با آلرژی های غذایی، نیاز به حسگر آلرژی و مواد غذایی سریع و قابل حمل را شناسایی کردم تا افرادی مانند من بتوانند هنگام غذا خوردن در بیرون احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

  • سنسور غذای تافتز

در سال 2018، دانشگاه تافتز اعلام کرد که محققان یک حسگر روی دندان ساخته اند که می تواند میزان مصرف الکل، شکر یا نمک شما را تشخیص دهد یا اندازه گیری کند. سنسور 2mm x 2mm می‌تواند برای مقاصد پزشکی مفید باشد و افرادی را که رژیم‌ های غذایی خاصی دارند قادر می‌سازد تا آنچه را که می‌ خورند نظارت و پیگیری کنند.

  • نوترینو

Nutrino داده های فیزیولوژیکی کاربران را از طریق پلتفرم خود جمع آوری می کند و با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، برنامه های غذایی سفارشی را توصیه می کند. این غول تجهیزات پزشکی که در سال 2018 توسط Medtronic خریداری شد، قصد دارد از بینش این سرویس برای کمک به بیماران دیابتی استفاده کند.

اگرچه nutrigenomics – توصیه یک برنامه غذایی با استفاده از ژنتیک افراد – هنوز در مراحل اولیه است، شرکت هایی مانند 23andMe، DNAFit، Nutrigenomix و Habit همگی رژیم های غذایی سفارشی بر اساس نمونه DNA را ارائه می دهند. برخی حتی پیشنهاد می ‌کنند که بر اساس نیازتان، وعده‌ های غذایی از پیش آماده شده را به شما عرضه کنند.

با این حال، محققان هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که ساختار ژنتیکی یک فرد واقعاً بر نیاز های غذایی آنها تأثیر می گذارد. اما برخی پیوندها ترسیم شده است. برای مثال، افراد خاصی مواد مغذی خاص را بهتر از دیگران جذب می کنند.

  • گاتورید

با این برچسب یکبار مصرف بدانید چگونه عرق می کنید و در مرحله بعد چه کاری انجام دهید. هنگام ورزش آن را به بدن بچسبانید و با برنامه Gx اسکن کنید تا در مورد چگونگی نیاز به آبرسانی بیشتر بدانید. در سال 2020، Gatorade یک چسب پوستی حساس به عرق را منتشر کرد که به شما امکان می دهد با تغییر رنگ، متوجه شوید که سطح هیدراتاسیون و الکترولیت شما کم است. اگر کاربران عکسی از پچ را به برنامه وابسته ارسال کنند، برنامه یکی از بسیاری از پادهای Gatorade را بر این اساس توصیه می کند.

  • Platejoy

Platejoy بر اساس عادات آشپزی و نیاز های غذایی خاص، مانند آلرژی های غذایی یا رژیم و علائق ، برنامه های غذایی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد. همچنین از داده‌ های تغذیه‌ ای و اطلاعات مربوط به IoT یا اپلیکیشن ها برای اندازه‌گیری نیاز انرژی منحصر به ‌فرد افراد استفاده می‌ کند.

  • FoodMarble

دیجیتالی شدن و ربات سازی بر دنیای رژیم غذایی تأثیر می گذارد. FoodMarble دستگاهی به نام «ردیاب گوارشی شخصی» ساخته است که می‌ تواند نفس شما را برای اندازه‌گیری سطح هیدروژن (که وقتی غذا به درستی هضم نمی‌شود افزایش می‌یابد) آزمایش کند. FoodMarble یک شرکت سلامت دیجیتال است که متعهد به تغییر سلامت روده از طریق فناوری است.

ما بر روی بهترین تحقیقات سلامت دستگاه گوارش تمرکز می کنیم و راه هایی برای دسترسی به این راه حل ها برای همه پیدا می کنیم. از طریق یک برنامه مربوطه، می تواند به شما بگوید که چه چیزی باید بخورید و چه نباید بخورید، بر اساس اینکه بدن شما پس از مصرف برخی غذاها چگونه واکنش نشان می دهد.

  • Viome

یکی از بازیگران اصلی سفارشی ‌سازی رژیم غذایی کیت تست در خانه، Viome است. میکروبیوم شما دائماً پیام هایی را در سراسر بدن شما ارسال می کند که می تواند به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی شما باشد. ما این سیگنال‌ های درونی را که در هر میکروبیوم منحصر به ‌فرد هستند، به امتیازات سلامت و توصیه‌های عملی مرتبط و شخصی‌سازی شده برای شما ترجمه می‌ کنیم.

بینش نمره سلامتی شما نه تنها به ما اجازه می ‌دهد تا توصیه ‌های تغذیه ‌ای را که با هر تست هوش همراه است به شما ارائه دهیم، بلکه مبنایی برای محصولات شخصی‌ سازی شده‌ ای است که می‌ توانیم برای شما ایجاد کنیم.

  • Remedy Organics

عملکرد نوشیدنی ها  بسیار بیشتر از گذشته می تواند باشد . ما دیگر یک نوشیدنی را فقط برای نوشیدن انتخاب نمی کنیم و انتظارات بیشتری داریم ! به عنوان مثال نوشیدنی های Remedy organics  دست ساز هستند و از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته می شوند .این نوشیدنی ها توسط یک متخصص تغذیه بنیان گذاری شده است و دارای خواص زیادی برای سلامتی هستند و همچنین می توانند از بروز بیماری ها پیشگیری کنند .

  • Feed

این استارت آپ فرانسوی برای راحتی شما فعالیت می کند . “غذاهای کامل را در یک بطری سرو می‌کند” . مواد تشکیل دهنده نوشیدنی‌ها طوری طراحی شده‌اند که برای سلامتی مفید باشند. محصولات بدون گلوتن، وگان، بدون اصلاحات ژنتیکی و لاکتوز هستند. و آن ها شامل پروتئین، فیبر و چربی هستند تا اطمینان حاصل شود که هر وعده Feed همان مواد مغذی را به عنوان یک وعده غذایی کامل ارائه می دهد.

  • آلگاما

شرکت فناوری غذایی Algama مستقر در پاریس در حال یافتن راه‌ هایی برای تبدیل ریز جلبک ‌ها به یک منبع غذایی خوشمزه، پایدار و غنی از پروتئین برای مصرف روزانه است. هدف استارتاپ فناوری غذایی ما ارائه راه حل های غذایی جدید برای شرکت ها و مصرف کنندگان است . Algama قبلاً SPRINGWAVE را منتشر کرده است.

یک نوشیدنی مبتنی بر اسپیرولینا به طور طبیعی آبی که سرشار از ویتامین است. شرکت های مواد غذایی از تغییرات رفتار مصرف کننده و نیاز به حفاظت از محیط زیست آگاه هستند. آلگاما به آن ها کمک می کند تا به سرعت محصولات جدید را با موادی که از منابع بیولوژیکی، خوب، سالم و سازگار با محیط زیست هستند به بازار بیاورند.

  • Evoware

استارتاپ Evoware مستقر در اندونزی، مواد خام سازگار با محیط زیست را به عنوان جایگزینی پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی معرفی می کند. آن ها نوعی جلبک را تولید می کنند که نیازی به کود ندارد و در واقع 2Co را در طول رشد جذب می کند. از جلبک دریایی و کاساوا گرفته تا برنج، آن ها در حال استفاده از قدرت گیاهان هستند تا جایگزین پلاستیک شوند . بسته بندی خوراکی نوآورانه Evoware (که حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است) توسط سازنده وافل های خوب بلژیکی Bruxelwaffle استفاده می شود.

  • Perennial

بنیانگذار برنت تیلور که قبلاً از طریق شرکت غذایی گیاهی خود Beyond Meat به موفقیت دست یافته بود، توجه خود را به جمعیتی که سریعترین رشد را داشتند، یعنی بزرگسالان بالای 50 سال معطوف کرد. با این روند ، تیلور Perennial را روانه بازار کرد – نوشیدنی غیر لبنی که با در نظر گرفتن سلامت استخوان، روده و مغز مصرف کنندگان مسن طراحی شده است. این استارت آپ غذای گیاهی را در اختیار افراد مسن قرار می دهد چیزی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد .

  • Cerelab

شرکت دیگری که توجه خود را به نوآوری مواد غذایی برای مصرف کنندگان مسن معطوف کرده است CERELAB است. این مرکز تحقیق و توسعه متخصص در نان آرد گندم یک نان بریوش غنی از پروتئین و انرژی تولید کرد. نشان داده شده است که این محصول بهتر از ترکیب معمولی صبحانه و مکمل‌ها، برای سلامت افراد مبتلا به سوءتغذیه است .

نوآوری در تجربه

سرویس

  • Super U

سوپرمارکت زنجیره ‌ای فرانسوی Super U روشی نوآورانه برای جذب مشتریانی که نگران هستند محصولی که می‌خرند پایدار است یا خیر، ارائه کرده است. خریداران می ‌توانند کدهای QR روی برچسب‌ های مواد غذایی را از طریق Snapchat Stories اسکن کنند تا فوراً اطلاعاتی در مورد اینکه از کجا آمده است و چگونه پرورش داده شده یا رشد کرده است، دریافت کنند.

  • Taco Bell

فست فود زنجیره ای تاکو بل ایالات متحده ، خدمات راحت حین رانندگی را ارائه می دهد ( رستوران یا سایر امکاناتی که می توان بدون ترک ماشین از آن استفاده کرد ). هدف آن کاهش زمان خدمات برای سفارشات در حین رانندگی تا کمتر از دو دقیقه است . تاکو بل در حال افتتاح شعبات خود در سراسر ایالات متحده است .

آن ها منو های انحصاری ارائه می دهند و حتی به مشتریان اجازه می دهند موسیقی را تغییر دهند. رئیس تاکو بل ، اظهار داشت: «تاکو بل یک نوآوری باورنکردنی برای برند ما است، و یک نوآوری است که مشتری ما را به شیوه‌ ای منحصر به ‌فرد ملاقات می‌ کند ». “

  • استارباکس

زنجیره دیگری که روی محیط کار می کند تا افراد را تشویق کند در سالن غذاخوری رستوران غذا بخورند (نوشیدنی را داخل فضای کافه بنوشند) استارباکس است. رستوران Starbucks Reserve New York Roastery یک فضای گران ‌قیمت با مساحت 23000 فوت مربع است که مشتریان را با یک فضای مجهز رو به رو می کند . این فضا شامل بار با خدمات کامل، کارخانه برشته کردن قهوه در محل، تراریوم، و دکوراسیون لذت ‌بخش است که مشتریان را برای ماندن در رستوران ترغیب می‌کند.

  • Project Nourished

 مطالعه‌ای توسط دانشگاه کرنل نشان می ‌دهد که از واقعیت مجازی می ‌توان برای افزایش طعم استفاده کرد، این دقیقاً همان چیزی است که Project Nourished انجام می دهد. این شرکت گجت ‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را توسعه می‌ دهد و آن‌ ها را با وعده‌ های غذایی ترکیب می‌کند تا به کاربران « تجربیات واقعیت مجازی طعم‌ دار » بدهد. هدف فریب حواس با تقلید، تغییر یا تقویت بافت، صدا، طعم و تجربه خوردن برخی غذا هاست. این فناوری می تواند برای مدیریت وزن، پایداری، یا ارائه تجربیات عجیب و غریب و شگفت انگیز غذاخوری استفاده شود.

  • Tree by Naked

رستوران واقعیت مجازی Tree by Naked در توکیو مهمانان را از طریق وعده ‌های غذایی پذیرایی می‌کند که قرار است فصل ‌هایی از سفر زندگی را به تصویر بکشد. شما می توانید در طول دوره از انواع غذاها بر اساس هفت موضوع مختلف لذت ببرید. تولد، تحریک، بسط، خیال، وحدت و تولد دوباره.

فناوری واقعیت مجازی، صدا و نوری که با هر تم مطابقت دارد، شما را به یک تجربه غذا خوری سطح بعدی منتقل می کند. غذاخوری ها توسط یک راوی، با کمک موسیقی متن، نمایش نور و ماشین بادی، از طریق تجربه هدایت می شوند. و آن ها در کنار حیوانات مزرعه با لباس های زیبا – از طریق هدست خود – غذا می خورند.

نوآوری در کانال

  • Eatwith

برنامه Eatwith به مصرف کنندگان تجارب منحصر به فردی می دهد و به کسانی که به سراسر جهان سفر می کنند این امکان را می دهد که نه تنها غذا های محلی را امتحان کنند بلکه آن را بپزند. مسافران از طریق تلفن های هوشمند خود می توانند تعدادی از تجربیات آشپزی معتبر را در منطقه ای که بازدید می کنند، مطالعه کنند. به این فکر کنید که لازانیا با یک ایتالیایی یا سیب زمینی سرخ کرده با بلژیکی درست کنید.

  • Too Good To Go

ضایعات مواد غذایی موضوعی است که مصرف کنندگان و خرده فروشان به طور فزاینده ای به آن توجه می کنند. برنامه اشتراک‌گذاری مواد غذایی مستقر در کپنهاگ Too Good To Go، افراد و مشاغل هم فکر را گرد هم می ‌آورد. این سرویس نوآورانه مشتریان را با رستوران‌ هایی مرتبط می‌ کند که غذای فروخته نشده و مازاد خود را عرضه می کنند و جلوی هدر رفتن آن را می گیرند.

نوآوری در تعامل با مشتری

  • نمایش آووکادو

دو ترندی که دست به دست هم می دهند، غذا های سالم و رسانه های اجتماعی هستند. اینفلوئنسر های تناسب اندام با خوشحالی وعده های غذایی رستوران شما را از طریق اینستاگرام به صورت رایگان تبلیغ می کنند اگر غذای شما به اندازه کافی شیک باشد ، باعث ایجاد تعامل می شود. نمایشگاه آووکادو در آمستردام این را می داند.

این رستوران به طور انحصاری غذاهایی را سرو می کند که دارای ویژگی های آووکادو هستند! غذاهای خیره کننده و خوشمزه که با عشق از آووکادو های مغذی و پایدار درست می شوند . هدف آن ها خدمت به دوستداران آووکادو در هر شهر جالب در سراسر جهان است.

نوآوری در برند

  • Feel the Peel

تفاله و پوستی که بعد از درست کردن آب پرتقال دور می ریزید را می شناسید؟ استودیوی طراحی ایتالیایی Carlo Ratti Associati آن را از طریق نوار آب میوه گیری Feel the Peel مجددا استفاده می کند. از پرتقال برای ساختن پلاستیک زیستی، تبدیل آن به فیلامنت و چاپ سه بعدی فنجان های یکبار مصرف برای نوشیدن آب تازه استفاده می کند . نمونه اولیه “Feel the Peel” یک دستگاه آب پرتقال گیر به ارتفاع 310 متر است که بالای آن گنبدی پر از 1500 پرتقال است.

وقتی فردی آبمیوه سفارش می‌دهد، پرتقال را به داخل دستگاه فشار می‌دهد، در حالی که پوست آن در بالا جمع می‌شود، سپس از طریق فرآیند خشک کردن و آسیاب کردن به پلاستیک زیستی تبدیل می‌ شود. پس از گرم شدن و ذوب شدن، پلیمر به یک رشته تبدیل می شود که توسط یک چاپگر سه بعدی که در دستگاه گنجانده شده است استفاده می شود. در تکرار های بعدی این پروژه ها، ممکن است عملکرد های جدیدی مانند چاپ پارچه برای لباس اضافه کنیم.